Saturday, July 11, 2009

my Birthday

我度过了一个很热闹的生日。
说来真有点唏嘘,工作了几年,还是第一次和同事一起庆生。

那天是星期五,原本就已经是Happy weekend mood了,加上一早就收到生日的祝福,上司们的小礼物,不停的有人和我说话,我形容那天是“有上班但不工作”的一天。(歹势!)

原本约了两个人,三人行吃吃午餐,但临时多了一班, 没想到我的面子那么大(?!)。结果一个午餐吃了三小时(幸好上司体谅,没有管我)。参加两小时的讨论后,又说要下班了。和上司还有另一班同事晚餐看电影去。
以前,我从来就没有过这么多“同事”,更没有和他们庆祝生日。也没有特别提起生日的事,或许是工作文化的不同吧(难道是和年纪有关?!)。

那个装得下笔记电脑的白色手袋很好呢~谢谢我的同事们。

9 comments:

jam said...

Happy belated birthday!

khengsiong said...

I guess your co-workers also took this opportunity to enjoy lah... Were the expenses charged to the company as entertainment claims?

SinJi said...

jam,
Thank you~
(",)

Kheng Siong,
Yes, should be. Hahaha...
The one who called "boss" all rich person, small $$ should be affortable, no need to claim. Hehe...

Mok Ken Loong (Marcus) said...

巧克力蛋糕好像很好吃呢!

SinJi said...

Chocolate brownie 应该是热的软的,但那个放了冰箱变冷,硬到可以丢死人!
这样硬硬的browine切一块慢慢咬一个下午倒是不错: )

andersonloo said...

All rich person? Include u too?

SinJi said...

Anderson,
No la...those who called "boss" only rich person. I am not boss. Hopefully can be rich one day: ) Can this be one of my "dream"? since many ppl wish me "may dream comes true" during birthday. hahaha

andersonloo said...

Of coz can be anyone dream, but "dream" is "dream", one day u will wakeup... hahaha....

SinJi said...

Anderson,
Hey, of cause like that ma..
+ve thinking.